Koostisosade valu

Mitte kasutada silmade, suu huulte ja nina ümbruses, limaskestadel ega haavadel või põletikulisel nahal. Innustatuna meie klientide edulugudest saadame välja Investly uudiskirja, mis koondab endasse ettevõtlusuudised ja -nipid. Karamelli-meresoolajäätis, mis esimesel aastal kõige rohkem hääli sai, on meil tänaseks kõige paremini müüv sort üldse.

Kodumaine jäätisetootja La Muu on viie tegutsemisaastaga vallutanud tarbijate südamed ja suurte poekettide sügavkülmikud. Investly blogiga jagas tulevikuplaane, laboratooriumi-sepitsusi ning valusaid õppetunde ettevõtte tegevjuht Rasmus Rask. Kuidas La Muul läheb? Meil on põnevad ajad. Oleme 5 aastat tegutsenud ja päris väike nišiettevõte me enam ei ole.

Saada e-kiri

Hetkel on selline üleminekuperiood, mil otsime uut ärimudelit suurema ettevõttena. Kui esimestel aastatel olid põhilisteks probleemideks piisava koguse tootmine ja tooraine hankimine, siis nüüd on lisandunud uued väljakutsed: kuidas rohkem müüa koostisosade valu sortimenti laiendada, kuidas tõhustada tootmist. Oleme tänaseks topsi pannud päris mitu sorti, millest algselt unistatud sai. Nüüd koostisosade valu seda liini ka hoida, et järgmisedki sordid ning maitsed inimestele huvi pakuksid.

La Muu jäätised valmivad käsitööna Telliskivi loomelinnakus asuvas vabrikus. Olete korduvalt La Muu fänne maitsete väljaarendamisesse kaasanud. Kuidas ja miks kaasata tarbija tootearendusse? Andsime endale lubaduse, et ükskõik, mis sort võitjana välja ei tuleks - teeme selle ära ja paneme topsi. Üks võitjatest oli kitsejuustu-leedriõie, mille peale ei oleks ise iialgi tulnud, kuid ära me ta tegime.

Karamelli-meresoolajäätis, mis esimesel aastal kõige rohkem hääli sai, on meil tänaseks kõige paremini müüv sort üldse. See andis väga positiivse kogemuse, et tasub inimeste soove usaldada. Tähtis on ka enda visioon.

Kui täitsa alguses inimestelt küsida, et mida nad soovivad, siis suure tõenäosusega baseeruvad vastused sellele, millega varasemalt tuttav ollakse. La Muu käekiri särab eriti eredalt sotsiaalmeediaskus teie koostisosade valu toovad ilmselt nii mõnelegi jälgijale naerupisara silmanurka.

Kodumaine jäätisetootja La Muu on viie tegutsemisaastaga vallutanud tarbijate südamed ja suurte poekettide sügavkülmikud. Investly blogiga jagas tulevikuplaane, laboratooriumi-sepitsusi ning valusaid õppetunde ettevõtte tegevjuht Rasmus Rask. Kuidas La Muul läheb? Meil on põnevad ajad. Oleme 5 aastat tegutsenud ja päris väike nišiettevõte me enam ei ole.

Kuidas on La Muu hääl välja kujunenud ning kuidas leiab üks ettevõte oma hääle? Eelkõige tuleb see meie väärtustest, millest kümne küünega kinni hoiame. Meie väärtused on, et me oleme julged, ausad ja naeruväärsed. Mis iganes ka ei juhtuks, me koostisosade valu enda üle nalja teha ja enda suhtes veriselt ausad püsida. See tuleb ka meie sõnumitest läbi. Me oleme julged, ausad ja naeruväärsed.

CAPSICAM VALU LEEVENDAV PLAASTER N12

Selle kõige koostisosade valu peaks siiski püsima tasakaalustatud - koguaeg ei tasu halada ega ka pulli teha. Iseenesest lihtne retsept, kuid selle elluviimine ei pruugi alati kerge olla.

Lubadus tarbijale: kui pakil on kirjas, et tegu on karamellijäätisega, siis karamelli seal sees ka leidub. Hiljuti oli teil Rimis suur kampaaniamüük, mis päädis tühjade külmikutega loetud päevade jooksul. Nagu Facebookis tõdesite, siis "koguaeg on teiega koostisosade valu jama". Millised olid õppetunnid? See on hea näide meie praeguse üleminekuperioodi väljakutsetest.

Lettidele jõudmine kulgeb ahelana ning kui üks lüli läheb katki, siis murdub kogu ahel. Nõrkade kohtade tuvastamine nõuab natukene aega. On hea, kui meie siirus ja avatus säilib; samas aga peaks näitama, et suudame olla usadusväärne ettevõte. Meie puhul on kindlasti otsustavaks hind. Siit väga oluline õppetund meile, et kampaaniaks tasub korralikult ette valmistuda. Lisaks Rimile olete nüüdseks jõudnud enamuste Eesti poekettide lettidele. Teie jäätisevanker on platsis koostisosade valu muusika- ja tänavatoidufestivalidel.

Kuhu siit veel edasi on minna? Tasapisi vaatame Eestist väljapoole. Oleme võtnud esimesed sammud ekspordi suunas. Välismaale müümisega alustamine on natuke nagu loterii - mitu rauda on samaaegselt tules ja võib minna kuid, isegi aastaid, enne kui midagi vilja kannab.

Ennekõike peame koduturul olema tugevaimad. Kui me Eestis ei suuda enda ülesehitatut hoida, siis on ka koostisosade valu, et eksport edukalt kulgeb. Peamiseks fookuseks on ikkagi kohaliku jäätisevaliku rikastamine ja uute maitsete välja töötamine. Tahame iga aasta tutvustada uut maitset. Selleks, et neid testida, oleme enda vabrikusse ehitanud laboratoorium-köögi koos väikese kohviku-tehasepoega.

Plaan on see lähinädalatel ka külastajatele avada. Algselt teeme seda reedeste-laupäevaste eriürituste raames, kus tutvustame uusi maitseid. Kaasa koostisosade valu osta ka vanemaid sorte, mida enam poodide sortimendist ei leia.

Kui koostisosade valu on suur, siis oleks mõte laboratoorium ka regulaarselt avada. Lähinädalatel avatakse vabrikus oma laboratoorium-kööginurk, kus saab tutvuda nii uute kui vanade maitsetega. Laboratooriumist tulebki tagasiside, et just kinoa-rabarberi sorbetti peab järgmisena saama. Milline on ühe jäätise teekond ideetasandilt poeletile? Otsustushetkest, et vat seda sorti võiks poodides saada olla, kulub tüüpiliselt kuud kuni uus jäätis müüki jõuab. Mõni idee langeb juba eos tooraine kättesaamatuse või kalliduse tõttu ära.

Mõnda asja ei saa lihtsalt pakendada. Sõelale jäävad sordid, mis reaalselt ka elamust pakuvad. Seejärel tutvustab meie müügijuht maitset poodidele ja uurib välja, millal ja mis tingimustel oleks võimalik see müüki panna - lihtsam on välja vahetada mõni müügil olev maitse kui uut maitset sortimenti lisada.

Valu leevendust lihaste

Tooraine ja hulgipakendi tellimiseks-kohalejõudmiseks kulub kuu-poolteist. Kogu protsess on aastatega pikenenud, kuna tootmiseks vajaliku tooraine mahud on kasvanud. Kui aastat tagasi müüsime enda tooteid Kaubamajas, Stockmannis ja Biomarketites, siis täna leiab meid kõigist suurtest poekettidest, kellega koostööd koostisosade valu tuleb planeerimiseaega tunduvalt rohkem sisse arvestada.

Koostis : vesiisooktüülstearaat,kamper, polümeerse sulfoonhappe ammooniumi soolpunase pipra ekstrakt ,diazolidininüül urea. Vähene kogus geeli kanda kergelt masseerivate liigutustega vaevusi tekitavatele kehaosadele 2- 3 X päevas. Mitte kasutada individuaalse ülitundlikkuse korral toote koostisosade suhtes. Ei soovitada alla 2 aastastele lastele.

Suurenenud tootmismahud on pikendamas jäätise teekonda ideetasandilt poekülmikusse. Päris pikk teekond on läbitud ning palju põnevat ootab veel ees. Kas tagasivaatavalt teeks midagi teisiti või on kõik läinud täpselt nii, nagu minema pidi? Usun, et senini oleme suutnud suuri vigu vältida. Väljakutseid on muidugi jagunud. Ise koostisosade valu asjas sees olemine on oluline. Algajana teed küll palju vigu, kuid õpid neist ja ise vastutad, et inimesteni jõuaks täpselt see, mida algselt ette nägid.

See on mind ennast värskena hoidnud. Ma tahan jätkuvalt La Muusse panustada, see on minu jaoks enam kui pelgalt ettevõte või koostisosade valu. Kaasasime sel suvel enda partnerite ringi inimese, kel on pikk kogemus jäätisesektoris. Kui tahad nišitegijast kasvada suureks, siis pead julgema uusi inimesi pardale võtma ja nende kogemust usaldama.

Mis on lisaks välise ekspertiisi kaasamisele olnud La Muu kasvu koostisosadeks ehk mis on teie edu saladus? Hea ajastus on üks pool. Olime esimene kodumaine ökojäätise tootja ja seetõttu võitsime kiiremini tarbijateadlikkuse.

Nüüdseks paljude jaoks La Muu võrdubki käsitööjäätisega, meie kõrvale on uutel tulijatel olnud juba raskem tulla. Teine pool on koostisosade valu hoidmine - meie toode on see, mida ta väidab ennast olevat.

Kui pakil on kirjas, et tegu on karamellijäätisega, siis seal pakis peab leiduma ikka hullult palju karamelli! Me peame enda väärtustest kinni ja ei kompromiteeri end. Innustatuna meie klientide edulugudest saadame välja Investly uudiskirja, mis koondab endasse ettevõtlusuudised ja -nipid.